تبلیغات

وضعیت مبهم صنعت خودرو ایران!

وضعیت مبهم صنعت خودرو ایران!

وضعیت مبهم صنعت خودرو کشور و افزایش بی رویه قیمت خودروهای کم کیفیت داخلی  زنگ خطر را برای تمامی تولیدات داخلی به صدا در اورده که به جای افزایش کیفیت و بهتر شدن طرح ها بیشتر به فکر افزایش سود هستند و با تغییرات جزئی در چراغ خودروها با نام های مختلف یک نوع خودرویی که سالها قبل توسط  kia به موزه فرستاده شده با قیمت های متفاوت روانه بازار می کنند. یا ایران خودرو سمندی که به خارج کشور صادر میکند تمامی استانداردهای اروپایی رو داره ولی نه تنها قیمت افزایش پیدا نمیکنه بلکه به نصف قیمت داخل کشور صادر میکنه !!!؟

شرط غضنفری برای افزایش قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن وتجارت درباره وضعیت قیمت خودروهای داخلی نیز گفت: تنها مرجع تفسیر قیمت مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان است که نرخ خودرو را قانونی می‌کند.
غضنفری ادامه داده که اگر تولیدکننده بخواهد فراتر از قیمت‌های مصوب، خودرو را به فروش برساند یا خود قیمت‌گذاری کند، خلاف قانون عمل کرده و با او برخورد می‌شود، بنابراین از خودروسازان انتظار می‌رود که به مصوبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پایبند بوده و فراتر از آن عمل نکنند. گفته‌های وزیر «صنعت، معدن و تجارت» در مورد اینکه اگر کیفیت رشد نکند، افزایش قیمت‌ها منتفی خواهد بود، اگرچه امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما بسیار بعید است که عدم ارتقای کیفی خودروها سبب شود قیمت آنها به حالت قبل بازگردد، زیرا این کار تبعات خاص خود را دارد و بسیار پر دردسر خواهد بود.

از طرفی، بعید است خودروسازانی که این همه برای اخذ مجوز افزایش قیمت به این در و آن در زدند، حال بیایند و در صورت عدم ارتقای کیفی، نتیجه زحماتشان را به باد بدهند. نکته دیگر اینجا است که دلیل اصلی خودروسازان بابت افزایش قیمت‌ها، رشد هزینه‌های تولید ناشی از تورم، تحریم‌ها و نرخ ارز است و این چالش‌ها همچنان پابرجا مانده‌اند. با این حساب، وزارت «صنعت، معدن و تجارت» اگر بتواند در این اوضاع، مانع افزایش قیمتی دیگر شود، کار بزرگی کرده است، وگرنه بازگشت قیمت‌ها به نوعی محال خواهد بود.

در واقع به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌های اعمال شده را هم مشتریان باید بپذیرند و هم وزارت «صنعت، معدن و تجارت...

جوک سال ...!

موافقت سایپایی ها برای آزاد سازی واردات خودرو!

درحالی که بسیاری معتقدند تعرفه‌های فعلی عامل ایجاد فضای انحصاری در بازار خودرو و در نتیجه تنبلی خودروسازان داخلی شده، مدیرعامل سایپا می گوید که مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد زیرا هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس 100 ( پراید ) و تیبا را ندارد

در تصویر بالا در کمال تعجب شتر سالم مونده ولی پراید با کیفیتی که خودروهای خارجی توان رقابت با اونو ندارند داغون شده کم کم به این نتیجه میرسم شتر سواری امن تره شاید دلیل این جمله ( مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد) دلیلش وارد نشدن خودروهایی در محدوده قیمتی 10 تا 20 میلیونه و ورود خودروهای لوکس شاید چندان تهدیدی برای این شرکتها نباشه و همچنان شاهد افزایش قیمت باشیم

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...