تبلیغات

مفاهیم، تحلیل و پیاده سازی مدل کارت امتیازی متوازن

مفاهیم، تحلیل و پیاده سازی مدل کارت امتیازی متوازن

چکیده:

با توجه به تحولات فزاینده در محیط فعالیت بنگاه های اقتصادی، تغییرات سریع بازار  و ترویج فرهنگ رقابت پذیری، نیار به استفاده از الگوهایی گه بتوانندضمن ارزیابی وضعیت موجود سازمان ها و تشخیص مسایل ریشه ای و آسیب های سازمانی و شناسایی نواحی قابل بهبود، مبنای صحیحی جهت برنامه ریزی های استراتژیک ایجاد نمایند، پیش از هر زمان دیگری محسوس است. اما آنچه بعنوان یک سوال بزرگ فراروی سازمان ها و مشاوران مدیریت قرار دارد آن است که با چه ابزاری و چگونه می توان ضمن بررسی شاخص های عملکردی، به شکلی جامع تمامی مسایل و عارضه های ریشه ای و نواحی قابل بهبود سازمان را شناسایی و خود را برای حضوری موفق در عرصه رقابت بین المللی آماده نماید؟

مدل ارزیابی متوازن یک چارچوب مفهومی است که وظیفه آن ترجمه اهداف استراتژیک شرکت به یک مجموعه از شاخص های عملکردی است که علاوه بر سنجش جامع همه ابعاد مختلف سازمان را بررسی کرده و ظرفیت های قابل بهبود سازمان را شناسایی می کند. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم مدل ارزیابی متوازن، با توجه به معیارهایی که مطابق نظر خبرگان است به تحلیل مدل پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن بیان شده و سپس مراحل پیاده سازی مدل ارائه می گردد.

کلمات کلیدی: مدل BSC، ترجمه  استراتژی، عارضه یابی سازمان

 دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله 11 صفحه PDF فارسی وحجم 185کیلو بایت (KB) می باشد.)

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...